Dag 03 – Min utbildning/jobb/skola

jag tar ju då min skola.
Ribbaskolan, lilla ribbaskolan i gränna går jag på. En skola med väldigt dåligt rykte, vilket inte är så konstigt egentligen. inte så seriös skola o lärarna verkar inte brinna för sitt yrke precis, dom verkar inte göra det dom gör för att dom tycker att det är kul, verkar finnas andra anledningar.
nu har vi då blivit en såkallad "modellskola", nåt projekt där lärarna blir utbildade samtidigt som oss. tycker personligen att dom redan borde vara fullt utbildade om dom har jobbat där i typ 20 år som alla har gjort, tillomed längre. vi har även ny rektor som försöker tillsammans med lärare o andra hjälpmedelsmänniskor att strukturera upp hela skolan och våran attityd.dom jobbar särskilt mycket med oss åttor nu. vi är tydligen värst när det gäller attityd,mobbning o såna grejer,så det är ganska många stormöten där dom pratar med oss om vad vi gör och vad dom ska försöka göra åt det. vet inte om det funkar sådär jättebra om jag ska va ärlig, ser inte mycket till förändring, jag tycker att vi åttor är ganska goa.
lärarna ser även inte det positiva vi gör, det faller inte mycket beröm på oss, det är mer bara det negativa dom ser och dom tar för hårt på vissa saker ibland. något som är positivt med ribbaskolan är väl att man vet vilka alla är imedatt det inte är en så stor skola. men ibland vet andra saker om än som man själv inte vet. man lär sig inte så mycket på våran skola för det är mestadels diskussion på alla lektioner, iallafall på våra, om regler och sånt, töntiga regler som att man inte får ha mössa eller keps. och vissa lärare kör med mycket tomma hot om utkörning och sånt.
finns jättemycket att säga om ribbaskolan. men jag orkar inte för jag ska gå o duscha.

Kommentarer

har du nått att säga,tryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0