LITE ÅSIKTER BARA

idag, i skolan, på so:n så pratade vi om lagar och rätt. bla om dödsstraff. att det fanns folk i regeringen som faktiskt var emot det, och andra som var för det. och dom som var emot det, tyckte alltså att alla människor har rätt till ett liv. att det är en mänsklig rättighet. dom tycker alltså att ifall en 43 årig gubbe,(utan någon egenbildad familj, alltså utan fru,barn osv) skulle göra illa en 14 årig tjej, våldta henne när hon helt oskyldigt är påväg hem från en kompis eller så, så hårt och så våldsamt att hon inte kan få barn, och knappt kan gå längre,så tycker dom att fängelse några år räcker. eller ifall han hade dödat henne och utnyttjat hennes kropp sexuellt, tycker dom också att endast fängelse räcker. dom tycker alltså inte att man ska avrätta denna mannen och inte förstöra resten av hans liv.
jo men visst, det verkar ju normalt! nej det gör det inte. det är hemskt att dom ens tycker så. alla människor har inte rätt till ett liv. jag låter säkert som en hemsk och okänslig människa när jag säger så. men alltså jag tycker inte att alla har rätt till ett liv. folk gör så hemska saker nu. jag menar, tycker dom som är emot dödsstraff, tycker dom att det är okej att gubbar går och förstör tonårstjejers hela liv? fattar dom inte att våldtäckter sitter kvar hela livet i minnet ifall man har råkat ut för det. det är ju fan något av det hemskaste som finns! tycker dom att det är bättre att vi säger lars, 48 år går och förstör tonårstjejers liv iställer för att lars själv dör? lars förtjänar inte att leva ett liv efter att han har gjort något sånt, iallafall inte enligt mig.
för jag tycker att folk som förstör andras liv på det hemska och våldsamma sättet inte förtjänar något annat än just avrättning. jag förstår inte hur man kan va emot dödsstraff? jo men visst, det är hemskt att det faktiskt har hänt att folk har blivit oskyldigt dömd till dödsstraff och faktiskt avrättats helt oskyldig. det är hemskt, det är det. men sätt högre bevis krav då. jag menar, ifall det antalet av bevis som dom nu måste ha för att kunna straffa folk, ifall det antalet kan göra att folk blir oskyldigt dömda och straffade, så höj bevisantalet då. så bara skyldiga kan och blir dömda för straff.
jag tycker att alla barn och ungdomar har rätt till en framtid och ett liv i framtiden. det tycker jag verkligen. men gamla äckliga gubbar som tydligen måste vålda små tjejer för att dom är så äckliga så dom inte kan få någotannat, tycker jag inte har rätt till en fortsatt framtid i livet!

Kommentarer
Postat av: nadine

sv; Nej, jag dricker inte! :) Jag har skit kul utan sprit. Frammåt kvällen blir jag så flummig så att man kan tro att jag är full xD <3 puss :*

2009-09-14 @ 19:25:42
URL: http://bulloman.blogg.se/
Postat av: J o s s s s a a a n (;

PRECIS! :O<3

2009-09-14 @ 21:49:22
URL: http://radiobilar.blogg.se/
Postat av: mirjam

åh. snygga bilder uppe i headern. Och håkan Hellström, ÄLSKAR håkan hellström.

kram.

2009-09-15 @ 23:17:00
URL: http://mergopergo.blogg.se/

har du nått att säga,tryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0