19:31; 'time goes by, faster than I'

nu känner jag för att skriva en sjuhelvetes lång text om allt o inget alltså. kanske får jag den inte sjuhelvetes lång för orden försvinner väl kanske efter ett tag. men jag kan ju iallafall försöka!
jag har inte skrivit på ett tag.. o med detta "på ett tag" menar jag alltså sen den artonde. på nio dagar med andra ord! allting händer så snabbt nu för tiden så det har hänt mycket men ändå lite på dom nio dagarna, beror helt på vad man jämför med ioförsig. jag har tydligen kommit in i någon känslomässig stress, när jag tänker på en viss sak som jag inte tänker nämna här får jag ont i magen o huvudet, o det är jobbigt för jag kan inte sluta tänka på det. men aa för att se det positivt, livet rullar vidare. fast ändå, jag önskar att man bara kunde dra härifrån för någon vecka o sen när man kommer tillbaka är allt helt perfekt o folk har bara glömt allt. men jag tror inte på sånt. jag tror inte på att det blir bättre av att springa ifrån allt. även fast allt jag tänker på ibland är att bara få springa här ifrån, bara få lämna allt o alla över ett tag o bara få vara helt själv. ingen som stör mig. ingen som gör mig ledsen. bara jag, jag o mina tankar,o bara få rensa hela huvudet, o alla andra gör det också. men ändå, hur kul är det att glömma allt då? är det inte isåfall roligare att kunna minnas det, att göra det till historia, historia som man inte glömmer. aja, det fixar väl sig.
skolan.. den tar kål på mig som den antagligen gör på hur många som helst om dagen. ja, skolan är jobbig, det bara är så. men jag försöker iallafall ta mig igenom den och jag är väl på god väg, ska verkligen kämpa i åttan för första betygen o allt det där. fortfarande spänd inför att få tillbaka matteprovet vi hade förra veckan. jag är inte alls bra på matte, men får väl iallafall hoppas på godkänd. ja hur går det med spanskan då? jo jag fortsätter med att sitta i det där äckliga verkligen jättekalla grupprummet varje lektion o jobba med engelska, det är ju ioförsig bra,för då går det bra på glosförhören, men det är så otroligt tråkigt att sitta där helt själv i fyrtio minuter.
men jag ska inte gnälla för snart är det ju faktiskt slut, för terminen iallfall. det är 13 dagar kvar. hur många skoldagar vet jag inte, men 13 dagar iallafall. och det är så ofattbart faktiskt, sjuan har gått så jäkla snabbt o jag trivs verkligen med min klass! första tiden, i barackerna, var ändå roligast,allt blev så seriöst o trögt när vi flyttade in i själva skolan, iallafall efter ett tag. o alla lärare har slutat förstå en om man är trött eller inte hunnit med just den läxan o så, det gjorde dom alltid i början, men inte längre. men ja. skolavslutning,sommarlov, klänningar, brunbränd,sol,klarblå himel,skratt,vänner, bad o bara leva livet o må så jäkla bra! låter inte det härligt? jo det gör det, som bara den. men om jag nu kollar ut ser jag bara grå himel vilket gör en helt deprimerad.
påtal om deprimerad, var det någon mer än jag som såg grey's anatomy igår? okej kanske, kanske inte. i vilket fall är det det bästa programmet i världen. egentligen var det inte så sorgligt, men när en ensam (som vanligt) trött o känslig amanda tänker på allt konstigt, så blir det så sorgligt o jag grät i cirka 15 minuter även efteråt också, när jag borstade tänderna o allt. jag fattar inte, men det kändes så himla skönt. att bara få ut sig allt. jag vet inte hur länge jag har väntat på att få göra det,men det har bara inte gått.
vad gör ni när ni är ensamma? det är sånt jag gillar att höra på, vad folk gör när dom är ensamma, det finns så lite men ändå så mycket man kan göra. om ni är som jag, gillar att höra sånt. så kan jag gärna berätta vad jag gör när jag är ensam! om jag är ensam när jag kommer hem från skolan så äter jag framför tvn o dricker oboy, alltid oboy. sen kanske jag gör mina sysslor om jag har några o sen ligger jag bara o kollar på tv, kanske sover en stund, kanske pluggar lite om jag behöver eller kanske sitter vid datorn o bara lyssnar på musik om det är tiden då ingen är inne på msn, o då jag inte känner för att prata med någon. om jag är ensam hemma på kvällen så.. ja vad gör jag då egentligen? jag sätter på filmer jag annars inte kollar på, dåliga filmer oftast, äter något gott som min mamma hade sagt att jag inte fick äta, som chipsen som ska va till helgen som väntar, eller kanske dricker upp läsken. ja sånt där lamt. jag gör egentligen ingenting när jag är själv. jag kan också bara ligga o filosofera, vilket jag älskar att göra. hur skönt är det inte att bara ligga o lyssna på musik o tänka helt själv, det är helt underbart,faktiskt.
herregudars va jag är sugen på fika. ikea's kladdkaka o cola, mmmmmmm va gott!
nu vill jag lyssna på fin musik eller äta något, för jag börjar bli hungrig. okej nej jag börjar inte bli hungrig, har vart hungrig hur länge som helst nu men inte orkar flytta på arslet, men nu ska jag faktiskt ta o göra det!
ha det bra så får ni en sån här fin o lång uppdatering igen kanske!


Kommentarer
Postat av: angelica

jag läste allt, precis allt! :)<3

2010-05-27 @ 21:15:10

har du nått att säga,tryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0