"ensam är stark"

jag har tänkt på detta ordspråket att "ensam är stark".
människor jag vet har svarat saker som "ja jag tror på det." "man fixar mer än man tror ensam" "det är bra o stå på egna ben" osv när jag har frågat om dom tror att det är så.
själv tror jag, eller tycker jag, att det beror helt på vem det gäller. vem som nu är stark ensam, som man pratar om. jag menar, jag är inte stark ensam, jag klarar lixom inte allt själv, alltså som att gå igenom jobbiga o deppiga peridoer, det är inte jag bra på att göra ensam, jag måste ha någon vid mig. vad det än gäller oftast. jag måste få prata av mig, få råd o veta att det finns någon på andra sidan om mig som bryr sig lixom o som är med mig vad jag än väljer att göra just nu, jag är beroende av att ha folk med mig, att ha någon där hela tiden. medans någon annan kanske inte alls är i samma beroende av att ha någon hela tiden, som jag är. den kanske bara får mer motivation till att klara sig igenom grejer när dom står på helt egna ben o inte pratar med någon, dom kanske blir jättestolta efteråt sen. det skulle jag också bli om jag skulle klara något själv, (alltså känslomässiga saker, perioder i livet, deprissioner eller bara allmänt svåra bråk eller val), men jag vet att jag inte är så stark när jag är ensam, för jag får ingen motivation då, jag går bara ner mig för jag tänker bara på att jag är ensam istället för att tänka det som nått positivt. så jag tycker inte att man kan egentligen ge ett ja eller nej svar på frågan "tycker du att citatet "ensam är stark" är rätt," eller hur man nu formulerar en sådan fråga, det vet jag inte riktigt, men skitsamma.
aa bara så ni vet asså.
texten syns inte. men det står "jag.ledsen"  och på den andra "jag.glad."

Kommentarer

har du nått att säga,tryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0